Friday, December 21, 2018

Haha! Snydt for en tier!!

INGER STØJBERG, DIN FEDE NARKOLUDER!!!
(Pardon my French, figure of speech, baby :) - når der skal tiltrækkes opmærksomhed, er visse midler mere effektive end andre... Med "Kære Inger, Jeg vil gerne henlede Deres opmærksomhed på et yderst vigtigt anliggende...", når man ingen vegne).

Her har jeg en historie til dig om Total Viking Power!

Dengang var jeg lidt hurtig på aftrækkeren, viser det sig... Jeg har endnu ikke fået klar besked, men jeg ved, det kommer snart... Jeg fik dette brev af Udlændinge- og Integrationsministeriet forleden dag ang. min ansøgning om statsborgerskab...



Kort fortalt: Lang udredning om, nu har vi kigget på din sag og, hov! Her skylder du os penge! Hov igen! Og der skylder du os penge også! Hov igen igen! Og også der!
Hvis ikke vi har modtaget en kvittering eller dine bemærkninger inden 14 dage, behandler vi sagen på baggrund af de oplysninger, vi har.
Jeg synes, det siger det hele... uden at sige det!!

Æv! Så ingen pas med runesten i for mig i denne omgang!

I sidste ende er det jo bare et stykke papir, men alligevel kan jeg ikke lade være med at føle mig lidt harm over det kommende afslag...
Ikke fordi jeg går rundt og åbent fejrer og jubler over min 'danskhed' i hverdagen, men jeg synes trods alt, at jeg har ydet en vis indsats til Dannebroget igennem årene og har måske endda lidt fortjent det skide pas...
I mean... Jeg har boet i landet i over 20 år (næste år vil jeg kunne fejre, at jeg har boet i Danmark halvdelen af mit liv...), er far til 5 sunde og raske børn (et af dem er voksen nu, hej Alfred!), har taget en phd og udgivet en lang række videnskabelige artikler for Aarhus Uni (som har i øvrigt tjent stygt på det uden at give så meget som én øre tilbage, tak, mofos!), har ikke haft gæld til det offentlige i al den tid (undtagen en lille SU-gæld, der blev afviklet på et par år) og har betalt langt over en million i skat!! WTF?!?
Altså, alene det at udstå danskerne så længe (og finde sig i alle slags små hverdagsydmygelser, der tit involverer xenofobiske ukvemsord), er en bemærkelsesværdig bedrift i sig selv. Det burde jeg da kraftedeme få en medalje for altså, tjah, Ridder af fucking Dannebrog, tak!!!
Jeg behøver selvfølgelig ikke at nævne, at min straffeattest er så ren som Løkkes nye sko - den eneste forseelse, jeg nogensinde er blevet knaldet for i Riget var en p-bøde, som jeg fik i København i 2000.

Der skal lige påpeges, at gælden er reel nok, selvom den fandtes ikke dengang jeg søgte om statsborgerskab for snart to år siden. Den opstod sidste år i forbindelse med en skilsmisse: nu kan jeg sgu da ikke betale børnepengene, æv! Så bliver det bare opbygget som gæld ved UdbetalingDK... Så, endelig er mit ægteskab jo bare endt ligesom hvert andet i Danmark, jeg blev ramt af den fæle skilsmissesyge og endte i bundløs gæld pga. det... Gennemsnitsdanskeren skylder jo to års løn væk, så måske skylder jeg faktisk ikke helt nok?? Det kan jeg ellers nemt gøre noget ved ;)

Rigtigt nok er jeg måske ikke den fuldkomne dansker, jeg kan ikke så godt lide svinekød, jeg drikker ikke så meget pilsner, jeg holder ikke med nogen fodboldhold, jeg går ikke op i kongehuset og jeg fejrer heller ikke Jul eller andre kristelige højtider.
Iflg. Danmarks Statistiks betegnelse opfylder jeg heller ikke kriterierne for at være den gennemsnitlige dansker, der "anno 2018 hedder Nielsen til efternavn og er 41,5 år. Vedkommende havde en indkomst før skat på 320.040 kr., transporterede sig typisk i personbil og var hos lægen eller tandlægen i alt ti gange." Måske er jeg bare ikke helt gennemsnitlig nok... LOL! Jeg tændte endda et fucking lys for Kim Larsen for helvede!!
Men i det mindste behersker jeg sproget - (nu skal jeg lige blære mig lidt, det skal der også være plads til!!), jeg fik jo 13 i dansk til Studieprøven!

Nu er det ikke sådan, at jeg går rundt og tror, jeg er noget. Jeg er blot et menneske, der tilhører arten homo sapiens. Ligesom dig, Inger. Ligesom dig er mit blod rødt, ligesom dig binder jeg sociale bånd med de mennesker jeg omgås og ligesom dig kommer jeg en dag til at dø. Ligesom dig skal jeg spise, skide og sove hver dag (i den rækkefølge du foretrækker) og de samme vilkår gælder alle mennesker her på kloden, uanset hudfarve eller trosretning, om du kan lide det eller ej.

Nu kan jeg forstå, at du er lidt interesseret i viking.
Tja, havde vi været i vikingetiden, tror jeg, at tingene havde været lidt mere ligetil. Som frimand havde jeg nok fået lov til at udfordre den ansvarlige til tvekamp, for at få rettet udåden.
Hmmm. Måske er det bare det, jeg burde gøre... En udfordring på god, gammeldaws vikingemanér!

I dag er der vintersolhverv.
Inger Støjberg, jeg udforder dig hermed til holmgang ved næstkommende vintersolhverv ved solopgang på slagmarken ved Moesgård!!
Vi vil kæmpe efter western-style regler i moderne vikingekamp - henvend dig gerne til ulvene (Københavner-gruppen Ulfhednir), jeg er sikker på du vil kunne finde nogle der, der gerne vil træne dig op og give dig nogle gode fifs. Du bestemmer selv, hvilken våbenkombination du vil bruge - selv kæmper jeg med den mægtige daneøkse. Du har et helt år til at træne i. Det er sagtens muligt, at dygtiggøre sig på så kort tid, men det kræver motivation og engagement...
Kommer du i øvrigt i vikingekluns, får du ekstra Viking Power-points af mig (læs: så er du sej!).
Dukker du ikke op den pågældende dag, må jeg selvfølgelig betragte sagen som afgjort og forventer at du fratræder dit embed øjeblikkeligt - og at du sender mig et pas med runesten i inden :)

I bund og grund er det, jeg beder om, ikke så indviklet.
Jeg vil gerne have muligheden for at fungere som andre borgere i det samfund, jeg lever i og bidrager til. Længere er den ikke.

Glæder mig til at møde dig på slagmarken næste år! Glædelig Jul og Godt Nytår! Yaaaaaaaarhh!!!

No comments:

Post a Comment